Reklám Animáció | 4 reklám animáció, amin egyszerűen IMÁDTUNK dolgozni

4 reklám animáció, amin egyszerűen IMÁDTUNK dolgozni

Már az elején töredelmesen be kell vallanunk, hogy a címben hazudtunk. Bocsi.


Hiszen nem csak ezt a 4 animációt imádtuk, hanem az összes eddigi munkánkat. Pont ezért is volt baromi nehéz kiválasztani közülük négyet. Azonban végül sikerült, hiszen mindegyikben volt valami, amiért kitűnt a többi közül.


Egy kis különleges megoldás itt, vagy egy csavar ott - amikor átnézed a listát, te is biztosan találsz majd olyat, amitől a videó neked is érdekes lehet.


Van, amiben videókazettás-visszatekerős technikával hidaltuk át az idő rövidségét; és van köztük olyan is, ami viszonylag hosszú, ráadásul 4K-s, 3D-s animáció. (Meg kell mondanunk őszintén, hogy ez nem csak minket, de a gépeket is rendesen megizzasztotta.)


De nézzük is mindjárt az elsőt, ahol egy stock videós technológiát alkalmaztunk.


#1 KBC mobilbróker reklám animáció

A KBC Equitas régi partnerünk, és igencsak meg vannak elégedve a munkánkkal; ugyanis eddig rengeteg bannert készítettünk nekik. Azonban animációt még nem rendeltek tőlünk - egészen mostanáig.


Egyébként, amit érdemes tudni a KBC Equitas-szal kapcsolatban, hogy a K&H Bank testvérvállalata, és online tőzsdei kereskedelemmel foglalkozik. 


Az animációnk apropója az volt, hogy idén, 2020-ban készült el az új MobilBróker applikációjuk, aminek segítségével okostelefonon keresztül is tudunk részvényekkel kereskedni. Ezt szerették volna videóval, és szuper képekkel is promotálni, úgyhogy bele is vetettük magunkat a munkába.


Többféle animációt is készítettünk nekik. 


Az egyikben bemutattuk magát az alkalmazást, a másik pedig sokkal inkább egy reklám jellegű animáció lett, amivel a YouTube-on, hirdetésként is lehet találkozni.




Hogyan dolgoztunk?

Valamiért az emberek úgy gondolják, hogy az animáció egyenlő a 2D-s, rajzfilmszerű reklámokkal. Pedig gyakori, hogy nem ilyen jellegű szpotokat készítünk, hanem olyan komplett reklámokat, amibe stock videókat helyezünk.


Ezt úgy kell elképzelni, hogy vannak kész stock videók, amelyeket jogdíj ellenében fel lehet használni. Ezeket vágjuk aztán össze az általunk készített animációval.


Gyorstalpaló: mi az a stock videó?

A stock videó, a stock fotókhoz hasonlóan - egy kész felvétel, amit általában pénzért lehet megvásárolni, és felhasználni. Az előnye, hogy egy adott összegért cserébe egy előre legyártott, profi minőségű videót kapsz, ami aztán felhasználható az animáció készítéséhez. Ha szívesen olvasnál többet róla, érdemes átböngészned ezt a részletes cikket.



#2 TudásPárbaj - Piroska és a farkas rajzfilm animáció

A TudásPárbaj nem más, mint egy online játszható, kicsit "Legyen Ön is Milliomos"-szerű játék. 


A különlegessége abban rejlik, hogy nem csak játék-, hanem valódi pénzzel is lehet játszani - tehát tényleges tétje van minden egyes válasznak.


A játék menete a következő: egy asztalnál több ember is ül, és minden kérdés időre megy. Aki a legtöbb helyes választ adja a leggyorsabban, az nyer. 


A TudásPárbaj viszonylag új keletű dolog, hiszen nem is olyan régen, 2020 szeptemberében indult. A készítők abból a célból kerestek fel minket, hogy a reklám animáció segítségével beinduljon a marketinges gépezet.


A szpot elsőkörben ugyan tv reklámnak készült, de végül a YouTube-on látható: 



Mi volt az alapkoncepció és hogyan dolgoztunk? 

Mivel a reklámot végső soron a YouTube-ra készítettük el, ezért már az első 5 másodpercben képbe kellett hozni a nézőt. (Eddig tart ugyanis egy hirdetés fixen - utána már szabadon elkattintható.)


Ezt úgy oldottuk meg, hogy az animáció végét bevágtuk az elejére, majd egy videókazettás visszatekerés formájában indítottuk el a tényleges reklámot.


Ebben Piroska és a Farkas meséjét dolgozzuk fel, azonban nem a jól ismert forgatókönyv szerint haladnak a dolgok. Amikor ugyanis Piroska betéved a “nagymamához”, egy jól ismert kérdés után (“miért olyan nagy a füled?”) áttér a TudásPárbaj-kvíz kérdéseire. 


Ezután a videó végén megismételjük a játék lényegét, hogy még jobban rögzüljön a nézőnek. 


Az animációból rengeteg verzió készült, a leghosszabb majdnem 1 perces, de létezik egy nagyon rövid, 5 másodperces változat is.


Mivel a játék szigorúan 18 éven felülieknek szól, ezért magát az animációt is így terveztük meg. Piroska már felnőtt nő, és maga a rajzolás is hajaz a Family Guy-ra, amit szinte mindenki ismer.


#3 UniComp 3D animáció

Többször is megírtuk már, hogy a reklám animációkkal nagyon jól be lehet mutatni, és meg lehet magyarázni a komplexebb folyamatokat is. 


Erre az egyik legjobb példa, az Unicomp számára készített animáció, amiben az UniGate kamionbehívó rendszerét mutatjuk be. 




A videó készítésének háttere

Ahogyan a videóból is jól látszik, ez egy teljesen 3D-s animáció, ami 4K-ban készült el. Az ilyen típusú animációk egyébként rendkívül gépigényesek - még egy több, mint egymillió forintos gépet is képesek megizzasztani.


Mivel az animáció felsővezetők számára készült, ezért egy komolyabb, elegánsabb stílust kellett megütni - azonban úgy, hogy az érdemi információk mind megmaradjanak. 


Ráadásul ez egy prezentációs videó, amit az értékesítő partnerek személyesen mutatnak be az ügyfeleknek egy-egy tárgyalás során. Szerencsére így, az animáció elkészítése, egy kis könnyebbséget is jelentett, hiszen nem kellett rövidre vágni, nyugodtan lehetett hosszabb is. 


#4 Reklám Animáció remarketing

És végül, de nem utolsósorban jöjjön az egyik személyes kedvencem, ami nem más, mint egy saját, remarketing reklám, amit a Reklám Animáció saját karakterével, Erikkel készítettünk.


A videót lényegében azoknak forgattuk, akik ugyan jártak a Reklám Animáció oldalán, de (valami érthetetlen okból) még nem kértek ajánlatot. 




A hirdetés még nem fut, de hamarosan mindenki találkozni fog vele, aki járt már az oldalunkon. (Igen, még te is.)


Erik, a kabalánk

Erikkel már szerencsére sokat forgattunk, úgyhogy egy rutinos, vén rókának mondható a szakmában. 


Egyébként a reklámfilmekben Eriket speciális módon animáljuk, ugyanis a karakter mozgását előre elkészítjük, majd “becsontozzuk”, és előre megrajzoljuk az összes lehetséges szájmozgást.


Ezután pedig a szinkronszínész felmondja a stúdióban a szinkron szöveget, majd a szoftver automatikusan hozzá igazítja a száj mozgását. Ezzel egy időben pedig, egy kamera előtt, felvesszük azokat a mozgásokat, amiket Erik később "leutánoz". A technika érdekessége, hogy így akár élő videókat is lehet készíteni, hiszen minden egyes arcmimikát, valamint beszédet valós időben animálunk. 


Összegzés

Talán látszik az összeállításból is, hogy mennyire szerteágazó témákban, milyen sokféle animáció készíthető. Amit még ezenkívül, pluszban meg szerettünk volna mutatni, hogy ma már olyan technológiák léteznek, hogy szó szerint bármilyen videót létre lehet hozni. Szóval bármilyen elborult, vicces, kreatív vagy épp megoldhatatlannak tűnő animációval is keress fel minket, biztosan találunk rá megoldást.